Att välja KPIer till din Webb

KPIer är det viktigaste styrmedlet som ditt företag kan definiera och mäta för att nå sina mål. Vi ser dessa mätvärden som mer än bara datapunkter; de kan likt norrstjärnan ge en tydlig riktling för vägen frammåt. Används KPIer på rätt sätt blir det lätt att navigera i det digitala landskapet och fatta informerade beslut som stärker engagemang och konvertering.

Vanliga utmaningar

Att identifiera KPIer av värde är en process, vi finns här för att hjälpa dig att navigera igenom den. En stor utmaning är det omfattande utbudet av tillgänglig data som presenteras i olika verktyg. Vi är specialister på att urskilja mätvärden värda att fokusera på som skapar insikter som ger skillnad för dina affärsmål.

Vår KPI-process

  1. Affärsmål: Vi börjar med att sätta oss in i dina specifika affärsmål, vare sig det gäller att öka försäljning, engagemang eller kundlojalitet.
  2. Webbplatsanalys: Vårt team utvärderar din nuvarande webb för att identifiera styrkor och förbättringsområden, vilket formar relevanta mättal för konvertering och SEO.
  3. Enkelhet: Less is more. Vi tror på begränsning av uppföljning till data som erbjuder tydliga insikter och faktiskt värde, därför filtrerar vi bort märvärden av lågt eller tvivelaktigt värde.
  4. Val av KPIer: Vi väljer noggrant ut mätvärden som direkt speglar dina affärsmål och webb-potential.
  5. Löpande utvärdering: Vi finslipar löpande fokus på vad som är av värde, för att hålla KPIerna uppdaterade efter interna strategier och marknadstrender.

Navigation mot framgång

Genom en pålitlig spårning av kunddata och effektiv datavisualisering baserat på strategiskt valda KPIer så blir det enkelt att identifiera trender och resultat som verkligen betyder något för verksamhetens framgång.

Våra ambitioner är större en enbart överlevnad i den ständigt konkurrentutsatta digitala världen. Vi stävar mot att våra kunder ska bli den starkast lysande stjärnan som sätter nya standarder för andra aktörer.

Behöver ditt företag hjälp att navigera rätt?

Vi hjälper dig gärna att hitta rätt fokus.

Kontakta Unikorn

KPI urval